Lång resa kräver lång planering

Som jag skrev i förra inlägget (för ungefär x antal minuter sedan), har jag kommit på en bra idé.
Jag vet att jag brukar ha bra idéer även om andra kanske inte ser det så, men i alla fall. here we go;
Jag ska resa jorden runt.

jaha, och? det gör väl var och varannan. kanske det, men jag ska göra det utan att flyga!
Så, helt enkelt ska jag ta mig runt jorden utan att sätta mig på ett flygplan.
det knepigaste blir när jag inte kan använda någon form av landtransport med tanke på att jorden till största delen är täckt av vatten. då heter lösningen båt. och det blir väl framförallt över Atlanten och mellan Asien/Oceanien och Amerika. Men det är möjligt det vet jag.
Men eftersom detta inte är något man göra på en vecka eller två, så krävs det förberedelser och tid. Jag har inget av det just nu.
Så detta kommer inte bli möjligt inom tre års tid. Sedan vet jag inte hur länge det dröjer.
Men när det blir av kommer ni få reda på det, och jag lovar att blogga om det. (om man fortfarande kommer göra det i framtiden..)

Nu ska jag plugga. Underbart att kunna säga det.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker vi börjar med transibiriska till Beijing. Så har vi iaf en början på resan. För jag är so with you on this one! =) Så länge det är tillåtet att bli sjösjuk och må skit när vi korsar de stora haven..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback